Dezvoltarea globală a gaming-ului
Potrivit ultimelor statistici, jocurile video au devenit populare în industria divertismentului din întreaga lume. Cifrele publicate la începutul anului de Entertainment Retailers Association (ERA) din U.K. au arătat că sectorul jocurilor video este din ce în ce mai puternic în întreaga lume. Jocurile video se impun în forță pe smartphone-uri, console și computere.
Industria jocurilor din SUA, de exemplu, valorează mai mult de 4,85 miliarde USD, conform estimărilor ERA. Aceste cifre sunt și mai remarcabile prin faptul că o mare parte din acest venit provine doar din trei jocuri principale. FIFA 19, Red Dead Redemption 2 și Call of Duty: Black Ops 4 domină piața, fiecare joc fiind vândut în peste un milion de unități în 2018. Bineînțeles, aceste cifre nu includ uriașa gamă de jocuri gratuite pentru aplicații mobile, precum Fortnite, pe care joacă peste 200 de milioane de oameni pe tot globul. Achiziționarea de acest tip de aplicație de jocuri gratuite reprezintă o oportunitate de creștere semnificativă pentru mulți dezvoltatori.
UKIE (Asociația pentru divertisment interactiv din Marea Britanie) a înregistrat cifre și mai mari, piața de jocuri din U.K. ajungând la 5,11 miliarde de lire sterline. Aceasta include 3,56 miliarde lire sterline în software și 1,43 miliarde lire sterline. Cultura jocului, care include merchandising, cărți, evenimente și filme, adaugă încă 117 milioane de lire sterline.
Newzoo, analistul pieței de jocuri, prevede aceeași creștere fenomenală în întreaga lume, estimându-se că piața totală a jocurilor va crește de la 137,9 miliarde de dolari în 2018 la 180,1 miliarde de dolari în 2021. Forța principală a creșterii o reprezintă jocurile pe mobil, smartphone-urile și tabletele care au întrecut consolele și PC-uri pentru prima dată în 2018, precum și 70,3 miliarde de dolari din vânzări, reprezentând 51% din totalul mondial. Jocurile pe console au câștigat 34,6 miliarde de dolari (25%), în timp ce jocurile pe calculator au câștigat 32,9 miliarde de dolari (24%). Aceasta reprezintă o creștere de 25% în 2017, iar această creștere nu arată niciun semn de oprire, fiind prevăzută o creștere anuală compusă din peste 10% pentru următorii câțiva ani.
La nivel global, China domină piața jocurilor cu 28% din totalul cheltuielilor, urmată de SUA și Japonia. Cu toate acestea, japonezii cheltuiesc mai mult pe persoană decât oricare altă țară, cheltuind jumătate decât americanii și de două ori și jumătate mai mult decât europenii. Împreună, piața Asia / Pacific reprezintă mai mult de jumătate din totalul cheltuielilor din gaming la nivel mondial.
Ceva în plus pe lângă simplul fapt de a avea muzică
O parte din motivul pentru care jocurile depășesc alte forme de divertisment este schimbarea modului în care se consumă muzică. În U.K., vânzările de CD-uri au scăzut cu 9,6 milioane de ani pe an, în timp ce în SUA, vânzările de CD-uri au scăzut cu 80% în ultimii 10 ani, de la 450 de milioane pe an la doar 89 de milioane.
Doar în Marea Britanie, 91 de miliarde de piese au fost ascultate în timpul serviciilor de streaming, cum ar fi Spotify. Asta reprezintă 63,6% din consumul muzical. Cifre similare apar în întreaga lume. Treptat, nevoia de a deține muzică fizică se estompează ca sfârșitul unui album.
Gaming la nivel global
Desigur, gaming-ul se poate referi și la gambling (jocuri de noroc), iar această piață înregistrează o creștere incredibilă în întreaga lume. Se estimează că piața mondială a jocurilor de noroc va fi aproape la fel de mare ca piața de jocuri video ( aproximativ 51,96 miliarde de dolari, piața urmând să ajungă la 73,45 miliarde de dolari până în 2024). Aceasta reprezintă o creștere de peste 40% în doar câțiva ani.
Încă o dată, această creștere a fost alimentată de jocurile pe mobil, un număr semnificativ de cazinouri online și săli de poker oferind acum aplicații de jocuri de noroc pe smartphone-uri, ușor de utilizat. Acestea permit jucătorului amator să se bucure de câteva mâini de poker în tren sau să învârtă roata de ruletă în pauza de prânz, fără să fie nevoit să acceseze computerul sau să meargă la un cazinou fizic.
O nouă eră
Experții estimează că, în prezent, există 2,3 miliarde de jucători în întreaga lume. Asta înseamnă că trei din 10 persoane din întreaga populație a planetei joacă acum jocuri video și jocuri online. Industria nu mai este doar o piață de nișă pentru tocilari, deoarece este o afacere globală de frunte, obligând industria divertismentului să își regândească prioritățile. Aceasta nu poate fi decât o veste bună pentru jucători, deoarece mai multe investiții duc la mai multă inovație și chiar o experiență de joc și mai bună.
Această nouă eră determină jucătorii să facă investiții pentru o experiență de joc mai bună. Este indicat ca toți cei pasionați de gaming să-și achiziționeze scaune de gaming de cea mai bună calitate, la prețuri fără concurență. Echipa promotii-scaune.ro pune la dispoziția acestora o gamă variată de astfel de scaune.
Sunteți gameri? Intrați în magazinul nostru online și alegeți-vă scaunul de gaming potrivit!
Lasă un răspuns