eSports, o industrie de milioane care trage în sus domeniile conexe

eSports, o industrie de milioane care trage în sus domeniile conexe

Industria eSports (Electronic Sports) a cunoscut o dezvoltare fulminantă în ultimii ani. Competițiile de jocuri multiplayer pe calculator adună tot mai mulți adepți de la an la an, „crema” fiind reprezentată de profesioniști organizați în echipe, între care deja s-au înfiripat rivalități.

Potrivit unui studiu publicat recent, eSports are peste 300 de milioane de fani din 152 de țări. Aceștia vin să urmărească pe viu turneele cu premii totale de 65 de milioane de dolari pe an (care tot cresc) sau urmăresc ore în șir streaming-urile live de pe canalul specializat Twitch, acolo unde sunt transmise confruntările dintre profesioniști.

27 de milioane de jucători în fiecare zi

Evident, amatorii joacă și ei eSports, fie cu prietenii, fie pe Internet, pe servere dedicate. Sunt câteva categorii importante: Fighting games (jocuri de luptă, precum Mortal Kombat sau Street Fighters), FPS (First Person Shooter – Counter-Strike Source: Global Offensive, Battlefield), strategie în timp real (Real Time Strategy – Star Craft), Sports Games (jocuri de sport, dominate de FIFA) sau MOBA (Multiplayer Online Battle Arena games – League of Legends și Dota 2, care sunt și cele mai populare sporturi electronice).  

Cei din branșă spun că nu mai puțin de 27 de milioane de oameni joacă zilnic League of Legends. Și o altă cifră: în fiecare zi, se joacă peste 10 milioane de meciuri la FIFA. Multe din aceste jocuri sunt jucate de gameri de acasă și, pentru că orice detaliu este important, aceștia nu se uită la bani când decid că e momentul să își cumpere un scaun de gaming

Cresc vânzările conexe

Am ajuns la un capitol în care se vede clar cum dezvoltarea unei industrii ajută și domenii conexe. Ridicarea unui complex de clădiri de birouri nu creează numai locuri de muncă pentru cei din construcții. Imediat după ce complexul este dat în folosință, în zonă apar chioșcuri de unde se pot cumpăra diverse, șaormerii, food truck-uri, coffee truck-uri etc. Taximetriștii iau clienți din acea zonă sau aduc oamenii la birou. Diverși agenți de vânzări iau cu asalt clădirile pentru a prezenta ofertele pe care le au ș.a.m.d.  

Pe același principiu, numărul tot mai mare de gameri favorizează creșterea vânzărilor de mouse-uri, de tastaturi, de scaune de gaming și chiar de îmbrăcăminte specifică. 

Nu poți face upgrade la coloana vertebrală

Cea mai importantă investiție pentru cineva care petrece multe ore aproape zilnic jucând jocuri pe calculator este scaunul. De ce este importantă? Cel mai bun răspuns este dat de sloganul unei reclame la un astfel de produs: „Pentru că îți poți face upgrade la orice componentă a calculatorului, dar nu poți trece la Coloana Vertebrală 2.0”. Cu alte cuvinte, a nu te mișca ore în șir de pe un scaun care nu este proiectat pentru gameri poate avea consecințe grave asupra coloanei vertebrale, pe termen lung.

Specialiștii consideră că sunt cinci motive principale pentru care cineva și-ar cumpăra un asemenea scaun:

1. Pentru sănătate. Tocmai am spus de problemele pe care le pot avea cu spatele cei care folosesc scaune obișnuite;

2. Pentru confort. Sentimentul de confort îți oferă un avantaj real în fața adversarilor;

3. Pentru durabilitate. Scaunele de gaming sunt proiectate să rezistă la mișcări bruște;

4. Pentru rezistență. Cadrele celor mai multe scaune speciale pentru gameri sunt din metal;

5. Pentru adaptabilitate. Scaunele pot fi ajustate în funcție de caracteristicile fizice ale proprietarului.

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *